Anmeldelse: miggo Grip and Wrap

Grip_and_Wrap_ML_Close-Top_RedHar du ikke tidligere hørt om firmaet miggo, så er dette forståeligt – for produktet her kan rent faktisk endnu ikke købes, vi har blot været så heldige at kunne modtage samples endnu før produkterne sættes i produktion. miggo er et firmaet startet af tidligere top-folk i “foto-taske-branchen” og i skrivende stund forsøger de at samle penge ind via KickStarter.com til at kunne igangsætte en produktion, succesen afhænger derfor af om folk vil støtte op om projektet eller ej.

Deres sortiment er pt. begrænset til 2 forskellige produkter, migo Grip and Wrap og miggo Strap and Wrap – her kigger vi på førstnævnte der er en kombineret rem og kamerataske, en helt ny måde at tænke opbevaring og transport af kamera på.

Modellen her fås til enten spejlløse/systemkamera eller DSLR kameraer, modellen som vi har haft mellem hænderne er til systemkameraer, derudover fås begge modeller i 7 forskellige designs.

Idéen med miggo Grip and Wrap er at kombinere den klassiske håndledsrem med et beskyttende etui – således kan kameraet opbevares og transporteres i ens rygsæk, skuldertaske eller hvad man ellers måtte have med dig. Man slipper for at have et dedikeret kamerataske med og man slipper for en lang og træls kamera-rem, der på et systemkamera ofte er mere i vejen end den er til gavn.

Selve produktet er lavet i neopren, i den ene ende er der hul til hånden – med mulighed for at spænde denne ind, så man ikke kan tabe kameraet, i midten monteres kameraet via standard stativ-gevind og yderst er en hætte der dækker og beskytter objektivet. På bagsiden er en lille rem hvori miggo Grip and Wrap kan bæres og yderst er der endda mulighed for at opbevare lens-cap’en i en lille lomme indrettet til formålet.

Det unikke design gør det muligt at bruge miggo Grip and Wrap som helt almindelig håndledsrem når kameraet er i brug og når man skal transportere det kan etuiet foldes/wrappes omkring kameraet for beskyttelse under transport.

Funktionaliteten kan være svær at beskrive på skrift og det skal ses i brug før man forstå konceptet – så vi har derfor lavet en lille video der forklarer hvordan miggo Grip and Wrap fungerer.

Til trods for at produktet vi har modtaget er en sample, der formentlig er lavet i hånden og endnu ikke er 100% færdig – så virker det utrolig gennemført og gennemtænkt. Materialerne er af høj kvalitet, syningerne er flotte og der er et hav af fede små detaljer, eksempelvis mulighed for at opbevare lens-cap’en foran – for hvor tit får man ikke lagt denne et sted hvor man ikke lige kan finde den igen? Mine har det i hvert fald med at forsvinde. Derudover er der mulighed for at justerer størrelsen på håndledsremmen så den passer til den enkelte og selvom faktisk er der et gevind i bunden af den skrue der skrues op i kameraet – så du stadig kan bruge kameraet direkte på et stativ, uden at skulle afmontere miggo Grip and Wrap – det er godt tænkt.

Grip_and Wrap_ML_Open_Tripod

Funktionsmæssigt kan jeg sagtens se et marked for miggo Grip and Wrap – idéen med samle håndledsrem/rem og et etui i ét produkt, som altid sidder fast på kameraet tiltaler mig og jeg er sikker på at rigtig mange vil kunne nøjes miggo Grip and Wrap istedet for at skulle investere i både kamerataske og evt. anden rem end den medfølgende. Med miggo Grip and Wrap er kameraet rimelig godt beskyttet når det ikke er i brug, enten opbevaret i en anden taske, eller når det bæres i den lille rem, når du skal fotografere er det nemt og hurtigt at gøre kameraet klar til optagelse og du har mulighed for at bruge håndledsremmen, således kameraet ikke pludselig ryger på jorden. Selve konceptet vil naturligivs kræve lidt tilvænning og man kan også diskutere om det ser smart ud med sådan et etui hængende på kameraet når man fotografere – løsningen er måske ikke den mest elegante, men jeg ser omvendt heller ikke hvordan den ville kunne løses anderledes.

GripAndWrapMLBlackRed_L

miggo Grip and Wrap er et rigtig spændende produkt der formår at samle flere funktioner i ét, hvor det rent faktisk fungerer ganske glimrende. Produktet er af høj kvalitet med mange små fine detaljer, såsom bl.a. indbygget lomme til lens-cap og mulighed for montering på stativ.

Konceptet er nyt og det vil kræve at forbrugererne er klar til at prøve noget nyt – jeg synes dog dette produkt er ret genialt og er ikke i tvivl om at miggo Grip and Wrap nok skal blive en succes!

mydigitalphotos-45-stars-print

Vejledende pris: $ 39,95