Anmeldelse: Manfrotto Pro V rygsæk

LLO_8711_Lars

Når man skal have alt sit dyre kameragrej med sig rundt, så er det vigtigt at have en god, solid taske der kan beskytte det. Manfrotto er et navn man ikke kommer udenom når man snakker kamera tilbehør i den høje ende af kvalitetsskalaen. Jeg har haft fingrene i en af deres professionelle kamera rygsække, nemlig deres Manfrotto Pro V rygsæk (MB LB050-5BB) som vi skal se nærmere på.

Manfrotto Pro V rygsæk er en stor rygsæk lavet i nylon og kunstlæder. Den har gode brede skulderstropper, et blødt hoftebælte (der kan tages af hvis man ikke ønsker at bruge det), og bærehåndtag på toppen og i siderne.

LLO_8711_Lars

På hver side er der en lille lomme til småting man gerne vil have ved hånden når man skal tage billeder, som filtre, kabler og ekstra batterier. Lommerne åbnes med en lynlås, og lommerne er designet så tingene ikke falder ud når man lyner dem op.

LLO_8712_Lars

Ryggen på Manfrotto Pro V rygsækken er godt polstret, så den er behagelig at gå med, selv når den er godt pakket.

LLO_8714_Lars

For at komme til ind til rummene til kameragrejet, så lyner man to lynlåse rundt om rygstykket, og så åbner tasken sig.

LLO_8716_Lars

Det første man ser er et polstret rum til en lille laptop, samt en masse små lommer så man kan få styr på sine småting. For at komme ind til selve kamerarummet så hiver man i den røde strop, og hele den grå plade løsner sig fra sin velcro, og så har man adgang til hovedrummet.

LLO_8717_Lars

Her ser vi opbygningen med bløde rumdelere, der alle sidder med velcro så man nemt kan tilpasse rummene til sit udstyr. Manfrotto Pro V rygsæk er ret dyb, så hvor man i andre tasker f.eks. skal opbevare flashen på langs af tasken, kan man her få plads til en flash på tværs i tasken, så dyb er den. Og plads er der rigtigt meget af! Der bliver nemt plads til et kamerahus med et 70-200 objektiv, et par flash, adskillige objektiver og andre småting. Jeg fik plads til alt mit kameragrej i tasken, og der var stadig plads til nogle småting.

photo

Når man har pakket tasken med alt sit grej, så vil man gerne kunne komme forholdsvist nemt til kameraet. Det har Manfrotto løst ved at lave en åbning i toppen af tasken, hvor man nemt kan få fat i kameraet. Man lyner to klapper ned, og hiver i dem så de slipper velcroen, og så har man fri adgang til kameraet og andet der er pakket øverst i rygsækken.

LLO_8721_Lars

Lynlåsene er i en kraftig,vandskyende kvalitet. De glider ikke så nemt som jeg havde håbet, men det kan være at de bare skal slides til. Udover den fleksible skumindretning, så finder man også et løst regnslag, samt en strop så man kan bære et stativ på rygsækken, pakket ned i rygsækken.

Materialerne der er brugt til rygsækken er kraftige, og ganske solide. Desværre så betyder det også at tingene går lidt stramt, og f.eks. flapperne på toppen af rygsækken er ganske stive så man kommer lidt i karambolage med dem når man skal have kameraet op og ned. Det kræver også to hænder for at åbne de fleste lynlåse. Men selve tasken virker rigtig solid, og har man meget kameraudstyr man skal have med sig, så får man rigtigt meget plads for pengene med Manfrotto Pro V rygsæk. Det er nemt at tilpasse indretning til det udstyr man skal have med. Og der er både plads til laptop, og til at holde styr på en masse småting. Det er vigtigt at understrege at Manfrotto Pro V rygsæk  er en stor rygsæk, den måler omtrent 42 cm x 32 cm x 26 cm, og vejer i tom tilstand 2,8 kg. Til gengæld virker det også til at den kan tåle hårdt brug. Til en pris på under 600 kroner, så får man altså rigtigt meget taske i høj kvalitet for pengene, med en masse gode og brugbare detaljer til fotografen der skal have en masse udstyr med sig.

Manfrotto Pro V er set til 599,- hos Befro.dk

Find forhandler og den bedste pris på Manfrotto Pro V